Stora maskiner och kärlek...

Jag har tidigare berättat att min mamma arbetat i Aitik, Bolidens gruva strax utanför Gällivare. Där körde hon enorma truckar. När jag tittade igenom alla gamla foton så hittade jag följande bilder tagna just där. Det är rätt häftiga maskiner! Eller hur?!


För att ytterligare illustrera hur enorma dessa maskiner är lägger jag upp nedanstående bild på mamma och hennes arbetskamrater, ståendes/hukandes framför trucken.


I Aitik arbetar för övrigt mina bägge bröder. Även en av brorsönerna jobbar där, men via en kontrakterad entreprenör. Min andra brorson jobbar som raslastare på LKAB. Så gruvnäringen är betydelsefull, både för min familj, men också för samhället. Utan dessa två arbetsplatser skulle nog hela samhället inkl byarna runtomkring dö ut.

Kollade vidare bland mina foton och hittade bröllopsfoton. 24 september 1994 knöt vi hymens(öhh, heter det så?) band i Hakkas kyrka.

Det här bilden är väl söt? Puss på dig, älskling!


Älskar min klänning! Det enda som var lite jobbigt med den, på festen efteråt, var släpet. Ska du gifta dig? Se till att ha ett avtagbart släp! :) Mot slutet av festkvällen slängde jag släpet över axeln när jag dansade. Hahahaha..

(Ursäkta bildkvaliteten.. fotograferade av fotona med mobilen, orkade inte scanna in dem)

Idag har jag varit ledig.. nåja, ledig och ledig.. Jag har städat lägenheten och tvättat kläder. Jag är skittrött nu, har ont överallt och blir jättearg på mig själv. Att jag aldrig kan lära mig att jag inte orkar göra allt detta på en dag! :( Saknar en sak med rökningen.. "den"(läs nikotinmonstret) fick mig i allafall att ta pauser! ;) Nu ska jag hoppa i säng.



Kommentarer
Postat av: Kusin Yvonne

Pia, fina kort och vilken tjusig klänning.



Du verkar ha missförstått det där med "ledig dag" tror jag.... Du ska ligga på soffan, läsa en god bok och ta det easy. En kopp te då och då, god lunch mm. Tänk på det till nästa vecka. Du kan gå en snabbkurs hos mig om hur man gör :-))



Kram

2012-01-12 @ 09:43:56
Postat av: Selma

Vilka härliga bilder!!!

2012-01-12 @ 18:25:39
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: Kristina J

Fina bilder!!!

2012-01-14 @ 15:24:34
URL: http://mammispammis.se
Postat av: Ulrika

Härligt med bröllopsminnen!



Undrar om det är dina glasögon på fotot som gjorde att min första tanke var: Hon måste vara Stig Larssons okända syster! Om så är fallet, se till att få några miljoner!

2012-01-15 @ 08:26:15
Postat av: Inga-Britt

Ni är så vackra att man ryser!

Puss o kram

2012-01-17 @ 20:51:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0