Däckade...

Ojoj, här var det länge sedan det uppdaterades. Men har inte riktigt haft inspiration eller ork. Flunsan slog till.
Först ut var Anders och sedan jag, Anna och sist Johanna. Anders har nu piggnat till, så det finns hopp för oss andra.

Igår tyckte jag att jag var riktigt pigg, så Anna och jag fick skjuts in till stan av Anders. Där gick vi i solen och kikade på alla snöskulpturer. Vi passade på att vila lite då vi tog en fika på Åhléns. På hemvägen fotade vi de fina konstverken. Här ser ni några bilder. Temat var "Umeå by night".

Den här skulpturen var skitcool. "Nattmat" var namnet och den hade otroliga detaljer, som sesamfröna och alla tillbehör mellan hamburgerbröden.


Men nedanstående var min favorit. "The moon resting in Ume river". Jag fick en härlig inre bild av hur månen guppar fram, som en lampa mitt i älven! :)


"Under månen i natt" gillade jag också. Den var genial i sin enkelhet! Tror faktiskt att det var denna skulptur som fick de flesta rösterna.


Minns inte namnet på följande skulpturer.








Här poserar Anna med sin favoritskulptur, "Nattens beskyddare".


Väl hemma gick luften ur Pia, kan jag säga. Det blev nog lite för mycket ansträngning för tidigt :( Sov ett par timmar och sedan var det date med tvättstugan på kvällen. Puh!

I natt har jag hostat som en galning! Känner mig helt slut i kroppen. Jag bara hoppas att jag ska orka jobba i morgon. Är lite tveksam för tillfället! :(

Jag vill också berätta att Carro och de andra mår bra därborta i USA. Det känns väldigt skönt! Det har figurerat tornados därborta, men hon bor i Hocking Hills. Enligt Lori, värdmamman, så är det sällan tornados eller orkaner når dem. Bergen stoppar visst deras framfart! Men de kan få ordentliga åskväder istället.

Nä, nu ska jag vila lite..



Kommentarer
Postat av: Britt

Vilka härliga snöskulpturer. Tänk att kunna göra så fina skulpturer. Själv gör jag likadana snögubbar som jag gjorde när jag var 6 år.



Krya på dig! Flunsan är inte kul. Själv har jag vaccinerat mig mot den...men fick vinterkräken istället. Synd man inte kan vaccinera sig mot den.

2012-03-04 @ 18:36:17
URL: http://brittsbetraktelser.blogspot.com/
Postat av: Herta

Läckert! Vad hette konstnären, konstnärerna?

2012-03-04 @ 19:50:53
URL: http://www.hertabloggen.blogg.se.
Postat av: Dom kallar mig Yngve

Men gud så tjusigt!

Undrar också vem konstnären/konstnärerna är? :D

2012-03-04 @ 22:03:31
URL: http://antipod.blogg.se/
Postat av: Kristina

åh vad roligt se dig igen. Hoppas hostan ger sig Fina skulpturer skönt att carolina mår bättre . Krmar om dig med smittfria kramar

2012-03-05 @ 11:27:16
URL: http://ruach.blogg.se/
Postat av: Laila

Skönt att höra att det går på rätt väg för er (om en långsamt)

Jag tycker era härliga snöstatyer är så himla häftiga. Å så fick ni jätte härligt väder till det hela.

2012-03-05 @ 21:03:15
URL: http://tillklippt.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0