Vägra kallas hora...

Min dotter hade en chattkommunikation idag. Det var med en kille som är kär i henne(men hon är inte intresserad..).. Han var sur och skrev taskiga saker. Hon frågade varför han var så sur och elak, för hon förstod det inte.. Då skriver han: "Din jävla hora. När jag träffar dig så ska jag döda dig.." (det var lite chockartat för mig att läsa det!!)

Min dotter blev lite rädd men även riktigt förbannad.. Hon tog med sig ett utdrag av dialogen och gick till polisen! För det har hon lärt sig, att om någon skriver sån skit så ska man anmäla det! Och det gjorde hon! Även om jag ville gå till föräldrarna först, så stod hon på sig och ville göra en anmälan.. Jag är sjukt stolt över henne! Det visar att hon inte tänker ta någon skit av någon och vägrar bli kallad hora!!!! Hon gjorde en klar markering över hur man INTE ska behandla henne!

Om jag tänker tillbaka på när jag var i hennes ålder(snart 15) så skulle jag varken ha anmält eller ens berättat för föräldrarna om vad som hänt.. Jag skulle nog bara ha hoppats på att det inte skulle fortsätta och att allt liksom skulle "rinna ut i sanden". Men det skulle oxå ha betytt att jag definitivt INTE stod upp för mig själv!! Idag agerar jag annorlunda men har fortfarande svårt att hävda min rätt ibland..

Jag försöker ha Grynets ord i mitt huvud och jag hoppas att ni oxå har det i tanken, oavsett om det är på skolan, på jobbet, på fritiden..


Kommentarer
Postat av: Anna

Gud så bra gjort av din dotter. Jag brukar själv vara på Lunarstorm ibland, gjorde en egen profil där så jag kunde snoka på ungarna och vad som var i görningen när de var yngre :) Och du skulle se vad de skriver till varann, vilket språk alltså!! Dom kallar varann än det ena än det andra, de hotar varann, hackar sig in på andras profiler och använder dom till att sprida ut skit. Helt otroligt, så hälsa din dotter och säg att det var modigt gjort, ingen ska sätta sig på en :)



Annapanna

Jo jävla regn, blir galen, får en depp, älskar ju solen!

2008-07-11 @ 07:44:41
URL: http://wiccan.blogg.se/
Postat av: Anna

HAllojsan Pia



Även om det inte blir en fortsattutredning så har hon markerat till den killen att man inte gör så. Han lär nog tänka en och två gånger på att göra det igen. Nog svettades han nog när hon anmälde skulle jag tro.



Brännbollen blir nog i slutet på veckan, det ska bli skit kul. Har alltid gillat att spela brännboll. Ohh Turkiet, vad härligt. Mitt ex och hans nya, ja nya och nya, dom har varit tillsammans i 8 år och är gifta idag :) Nå dom kom hem från Turkiet i Onsdags, det hade varit jätte varmt men dyrare sa dom att det var.



Jo fick du mitt mail förresten, skrev ett i förra veckan tror jag. Svarade till dig på din midsommar hälsning och efter ett par dar fick jag mail av en av dina kompisar då hade mailet hamnat hos henne?!



Ha en härlig semester så hörs vi av sen.



Kramz

2008-07-13 @ 18:52:22
URL: http://wiccan.blogg.se/
Postat av: matilda

bra gjort!!

2008-07-30 @ 21:07:48
URL: http://majbebis08.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0