Utvecklingssamtal...

Så har då terminens utvecklingssamtal utförts.. Mina döttrar(tvillingar) går i olika klasser och tillhör olika arbetslag.

Min ena dotter arbetslag har s k traditionellt utvecklingssamtal där vi sitter med hennes mentor som går igenom alla lärares utlåtanden.. Där kan man mest bara lyssna eftersom det är svårt att få svar på några frågor gällande de andra ämnena. Mentorn vet ju ofta inte så mycket mer än vad som står i pappren..

Men min andra dotters arbetslag har ett helt annat upplägg. Där får man under en timme träffa varje ämneslärare i ca sju minuter. Ungefär som "speed-dating" :o) Det kan tyckas kort tid, men man hinner faktiskt prata rätt mycket på de minutrarna(vad konstigt det sista ordet såg ut!?).

Fördelen är stor då jag har möjlighet att ställa frågor och få svar på direkten! Förstår att ett sådant här upplägg kräver mycket tid och planering, men jag skulle önska att alla elever och föräldrar fick möjligheten att prova på detta.

Summa summarum: inga IG så långt ögat når!! Puh! :o)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0