Gravidchock...

Pratade nyss med min brorsdotter. Hon väntar på en liten bebis i början av nästa år, ja vi väntar väl allihopa på den!!!!

Ja herrejösses, tänk när jag för över 15 år sedan fick beskedet att jag väntade tvillingar!!! Där kan vi snacka GRAVIDCHOCK!! Jag tror oxå att jag upplevde varenda graviditetssymtom som finns uppsatt på listan.. ja alla utom foglossning! När jag var i 4:e månaden så var jag lika stor som en normalgravid är i 7:e-8:e månaden!! Jag tror inte att mina fogar överhuvudtaget fattade vad som hände; det gick så fort! Däremot fick jag någon sorts "fogihopsättningssmärta" efter förlossningen istället... :o)

Jag är 1 meter och 56,5 cm lång(kort!) och såg faktiskt ut som en sumobrottare mot slutet av graviditeten.. Gick 38 hela veckor och först när jag hotade med harakiri bestämde läkarna för att sätta igång mig.. Höll på att go nuts av allt kliande.. hade nämligen ett för högt undertryck som orsakade klåda.. på smalbenen(dit jag knappt nådde, vilket gjorde mig ÄNNU tokigare!), på magen(en för vass nagel hade förmodligen gjort att kulan exploderat) och i handflatorna.. Satt mitt i natten och kliade, grinade, kliade, grinade och glodde ut på alla bilarna på parkeringsplatsen!! Jag kunde varenda registreringsskylt utantill, jag lovar!! Men filtallriken kunde med fördel ställas på magen, en alldeles utmärkt placering.

Morgonen då de skulle sätta igång mig, ja då hade jag redan "ploppat ut" mina underverk(aldrig i helv..te att det var så enkelt och smärtfritt.. tänkte faktiskt kliva upp och ta en taxi hem och föreslog att vi skulle fortsätta förlossningen en annan dag istället!!) Tjejerna vägde nästan 3 300 g och 3 400 g. Fatta!! Nästan 7 kg barn i magen på en människa som inte är mer än drygt 1,5 meter över havet!! Då kanske ni kan förstå hur jag såg ut!! :o) Elva hela minuter skiljer storasyster och lillasyster åt..

Bland det första jag gjorde, efter mys, dusch och en stunds vila, var att ta min uppblåsbara sittring och stega ut i matsalen. Hade nämligen inte ätit fast föda på en hel vecka eftersom min "matmage" blivit helt utkonkurrerad av "bebismagen".. Jag har aldrig någonsin, varken före eller efter, varit så hungrig som jag var den dagen!

Nu är dessa tjejer alltså 15 år gamla.. Man undrar ju vart tiden tagit vägen?? Hur kan det gå så fort?? Om de är 15, hur gammal har jag då blivit???? :o) Är jag inte 25 längre?????

Kommentarer
Postat av: Ia

Ja...jisses...helt klart kände jag igen en del av det Du upplevde...Förvisso är jag en dm längre än Dig men när vågen slog upp över 100 då slutade jag att väga mig och det var fortfarande veckor kvar då!!!! Man kände sig som en flodhäst som vankade omkring...med första, som är född i januari 87, fick jag gå och köpa turkosa peterpanstövlar i stl 43 för att kunna gå på makens firmajulbord...han ville inte att jag skulle gå i birkenstock :P

Förvisso berodde alla kilon på havandeskapsförgiftning som slutade lyckligt...så 3 dagar efter förlossning så var benen så smala så jag tordes inte stöda på dom!!



Apropå Gravidchock...har Du läst den boken?? Jag plöjde den förra veckan men blev inte stormförtjust!!!!



Ha en fortsatt trevlig kväll!!!

2008-09-16 @ 22:53:20
URL: http://kajsalisa.blogg.se/
Postat av: Pia

Vill ni veta svaret, gå in på kajsalisa.blogg.se :o)

2008-09-17 @ 13:22:30
URL: http://anjocapi.blogg.se/
Postat av: Egoinas mamma

Låter som min syster, men hon fick ligga på lasarettet sista tiden. Största morgonrocken gick inte helt runt om magen så de fick hänga en badhandduk i springan.. ;D

2009-09-01 @ 15:37:42
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Marie-Louise

Ja förlossningar :) det är grejer det.

Jag kan tänka mig hur du såg ut, jag vet hur jag såg ut under mina graviditeter och jag har bara väntat 1 barn i taget, men med 150 cm i längd så blir det en rejäl kula :) Min yngsta dotter vägde 4,3 kg och hon kom 10 dagar innan beräknat.

2010-12-08 @ 16:57:54
URL: http://madredetres.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0