Tvillingarna...

Mina älskade tvillingtjejer fyller 16 år i augusti! Jösses, vart har tiden tagit vägen? Nu är det snart dags att börja övningsköra(hm, det har vi iofs redan testat på.. Shhhh, säg inget till.. typ polisen!), gymnasiet startar om mindre än en månad och barnbidraget upphör att komma in på mitt konto!!

Här nedan kommer en vacker dikt som jag lånade hos Mamma J!

"Twins
So many good things come in pairs,
Like ears and socks and panda bears.
But best of all are sets of twins,
with extra laughter, double grins.

There's so much fun in having two
with twice as many points of view.
So much alike, forever linked,
and yet they're also quite distinct.

They share a birthday and a name,
But moods and tempers aren't the same.
Although at times they may dispute,
their loyalty is absolute.

From days of youth till life is done,
it's one for both and both for one.
We're all quite novel and precise,
But special girls ~ God made twice.
"

Kommentarer
Postat av: Sussi

Vilken fin dikt!!



Tänk vad tiden går fort..



Kramisar

2009-07-24 @ 22:26:21
URL: http://allt-om-inget.bloggagratis.se
Postat av: Bettan

Jag har tänkt samma sak ett par dagar, äldsta sonen fyller 18 år i början av augusti! Min lille son vad tog åren vägen?

Vi åker här ifrån imorgon bitti och har ca: 18- 20 timmar innan vi når land igen och sedan sover vi nog några timmar och kommer hem på söndag eftermiddag eller kväll om allt går bra.

Just nu håller maken och sonen på att knäppa kort på ett jätte spindelnät som sitter vid masten högt upp. Dessa spindlar som finns här och på Öland är ingen lek. Nätet är segt som busen och spindlarna stora, jag trodde inte att det fanns så stora i Sverige. Jag gillar dom inte och när vi var på Öland för några år sedan så var det stora spindlar överallt, var jag än lyfte på så kutade dessa spindlar iväg. jag dödar normalt inte djur men då slog jag med rotborsten hej vilt runt om på hela båten, hysterisk.

Inget datum är bestämt än för utlandsresan.

Kram

2009-07-24 @ 22:56:24
URL: http://coolbettan.blogg.se/
Postat av: Egoinas mamma

När Egoina fyllde 16 så tänkte jag "Wow, vilken tur jag har haft, inga tonårsproblem!!". De kom sen... ;D

2009-07-25 @ 09:32:34
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Egoinas mamma

Sv: HAHA! Jag skojade ju liiite, men när Egoina fyllde 18 så var det som om allt kom på en gång. Hon tyckte nog att nu hade hon gjort som ja sa i 18 år och nu var hon minsann myndig och kunde göra som hon ville etc. Det var inte så farligt, men jag var ovan. Hon har alltid varit väldigt snäll etc (men med skinn på näsan ändå).



Faktisk är jag glad för att vi heller hade det lite jobbigt ett år eller två innan hon flyttade, då hade hon hunnit bli så stor att jag var inte lika rädd när hon skulle någonstans (även om man alltid är lite rädd).



Det går säkert bra! Och njut också! Visst är det underbart med tjejer i den åldern? :)

2009-07-25 @ 10:57:35
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Egoinas mamma

Sv: Så tänker jag oxå, men de har kanske gjort det utan att du vet? Vet din mamma vad DU gjorde eller hade gjort i den åldern? ;D

2009-07-25 @ 11:25:19
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: spider

tydligen trodde någon att jag aldrig kör bil ja =)



Jag tycker det är rätt kul att köra. I stan i alla fall. Längre tråksträckor får karln ta. Nu när jag har megastor mage kan det också bli lite jobbigt att köra. Goar att ligga och slumra i passagerarsätet =)

2009-07-25 @ 11:28:34
URL: http://spiderchick.blogg.se/
Postat av: Miiqa

Vilken fin dikt! Jag tror att jag snodde den där biten från min pappa, det var mest jag som var förundrad över att jag växte upp osv. Jag vet att jag brukade fråga honom: "Men känns det inte konstigt att jag kan göra det här och det här nu", men han tog det kolugnt.

2009-07-25 @ 11:58:40
URL: http://flischyflaschoo.blogg.se/
Postat av: Miiqa

sv: Jo, det finns många barn som har det som jag hade det. Det är delvis därför som jag valt att utbilda mig till socionom och sen vill jag läsa vidare till terapeut och jobba med människor som har det/har haft det såhär. Jag brukar också berätta en del om min uppväxt för mina klasskompisar, för att jag vill påverka dem till att bli bra socionomer i framtiden. Det finns så många människor som blundar, jag vill inte vara en av dem. Kram tillbaka!

2009-07-25 @ 12:31:03
URL: http://flischyflaschoo.blogg.se/
Postat av: Egoinas mamma

Sv: Det låter väldigt vettigt! Jag sa oxå till Egoina att oavsett vad som sker, någon blir full eller något brottslig händer eller vad som så sa jag att hon ALLTID kunde ringa mig om det gällde henne eller någon annan och jag lovade att jag i så fall inte skulle skälla, enbart hjälpa. Men jag hade ju antagligen sagt ifrån/blivit arg dagen efter, men det är något annat - hehe.

2009-07-25 @ 12:31:15
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Anna

Oh vilken vacker dikt. Jo visst, går tiden fort, när de blivit vuxna saknar man tiden med veckopeng och lördagsgodis. Tiden bara rusar iväg man hinner inte med.



Garvar åt din kommentar, skyll själv när man lämnat Norrbotten :) pratade med mamma (bor i närheten av Pello) de hade 28.6 i skuggan!! Jises, det är varmare än här, vi har endast 26 :))



Du får ta din väska o komma hit så bjuder jag på pool, sol och strandväder :)



Nä skämt och sido, hoppas det blir bättre hos er oxå snart. Men visst känns det lite bakvänt, jag menar Umeå är ju ändå 40 mil längre ner och förr var det så att det var varmare neråt än här. Men vi har haft enorma sommrar i nästan 10 år, förrutom förra året och året innan, då var det inget vidare må jag säga.



Ha det gott bruden ska skicka solen åt ditt håll.

2009-07-25 @ 12:54:40
URL: http://wiccan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0