Hjärnsläpp...

... innebär... ta-ta-ta... favorit i repris!! Alltså, det är ett av mina favoritinlägg och behöver naturligtvis inte vara ert!
Men vill du läsa det, tryck här!!!

Vill bara säga att det känns bra att läsa era kommentarer kring ämnet "göra slut med en vän"!

Det känns gott att de flesta av er inte automatiskt stämplar en SD-röstare som rasist eller nazist utan vill diskutera och argumentera kring "varför" de röstat som de gjorde. Jag tror nämligen inte att alla verkligen är främlingsfientliga utan röstat på SD av andra anledningar, därför är det viktigt att ta reda på vilka dessa anledningar är.

Skulle det vara så att vännen visar sig vara rasist eller nazist; ja, då blir läget ett helt annat. Då sägs bekantskapen upp. Det är vi många som skriver under på.

Jag vet inte var tiden tar vägen. Jag hinner verkligen knappt med att skriva ett eget inlägg, än mindre att besöka er. Och jag vill ju göra det, vill veta vad ni pysslar med, hur ni mår.. ja, vad som händer i ert liv!! Jag hoppas att helgen bjuder på lugn och ro så jag kan sitta med mac:en i knät och kunna läsa ikapp litet.

Kram!

Kommentarer
Postat av: Svorskan

Det är viktigt att "hålla huvudet kallt". Det är känsligt detta med främlingsfientlighet och rasism, men du har helt rätt. Det är fel att döma alla som har röstat SD och det är även fel att säga att de som INTE är främlingsfientliga eller rasister är dumma i huvudet om de har röstat SD. Det är många som röstar på andra partier och inte förstår konsekvensen av DERAS politik också. Och hur kan du eller jag veta om de vi röstar på hade fått ett bra resultat? SD säger inte att de är rasistiska, det är en slutsats många av oss drar, att vissa inte gör det skall inte ligga de till last.



Jag vet att vi har ett gemensamt intresse. 2.världskriget och vad som hände. Hur många tyska ville inte ha Hitler till makten? Hur många hade velat ha han till makten om de visste vad som komma skulle? Nej, vi skall inte döma någon alls. (Oj! Nu blev detta nästan lite fel.. Men det får stå så.)

2010-09-23 @ 21:18:03
URL: http://svorskan.se
Postat av: Svorskan

Sv: Du behöver inte alls be om ursäkt för att inte vara så aktiv, jag hinner inte med så mycket som jag gjorde heller. Inte att kommentera.



Jag skrev ett inlägg här om dagen som berör samma ämne:

http://svorskan.se/2010/september/kalla-mig-garna-naiv.html

2010-09-23 @ 21:39:15
URL: http://svorskan.se
Postat av: imse

Tiden rusar iväg, vill också bänka mig med macbooken i knät och bara surfa runt bland alla.



Jag tycker absolut att man ska diskutera med SD-anhängarna.



Kram

2010-09-23 @ 21:59:37
URL: http://zvammel.blogspot.com
Postat av: Kristina

Det är skönt att veta att du lever och ej är totaldäckad även om jag saknat dig på min sida så vet jag att livet ibl rullar för fort för att man ska hinna allt man vill:Hoppas att din helg blir skön o vilsam kram

2010-09-24 @ 11:08:54
URL: http://ruach.blogg.se/
Postat av: sara - Glitterögon

Jo, så är det ju. Man kan ha olika åsikter om så mycket. Det är när det skiljer sig markant om de viktigaste av frågor som man får ta ställning till vidare bekantskap eller ej.

Tid... den räcker aldrig till :)

Trevlig fredag.

2010-09-24 @ 11:41:01
URL: http://glitterogon.wordpress.com
Postat av: Ia

Det är lugnt vet Du ;)



Se till att få en härlig helg i första hand :D

2010-09-24 @ 17:07:06
URL: http://kajsalisa.blogg.se/
Postat av: Monica

Sv: Jag håller med, om media hade låtit SD få utrymme och fått tala om vad de egentligen vill så hade folk inte röstat på dem, i alla fall inte lika många.

Det här med FB tycker jag är så larvigt, det är faktiskt upp till var och en vad de röstar på och jag kan inte bestämma vad folk ska tycka, däremot kan jag tycka mer eller mindre om vad folk tycker. Jag har arbetskamrater som har röstat på SD och jag tar hellre en diskussion med dem om varför än att bara sluta prata med dem. Jag tycker inte det är okej att SD överhuvudtaget existerar men eftersom de gör det så får vi leva med det och försöka förhindra att de blir fler i alla fall.

Som du ju har förstått så röstade jag på sossarna, nåt annat alternativ fanns inte för mig.

2010-09-24 @ 19:33:15
URL: http://hassedotter.wordpress.com
Postat av: Gun

Jag tror inte heller att alla som röstar på SD är direkt rasister, men jag tror främlingsrädslan är stor hos de flesta. Jag skulle också lyssna på varför personen röstat som den gjort, även om jag har svårt att förstå det, vilket argument man än har.

Jag har läst SD:s partiprogram och tycker det är rent förskräckligt, och jag har lyssnat på många som företräder dem på film, och läst intervjuer med kandidater som företräder dem, så jag har svårt att inte bli upprörd när det gäller deras politik.

2010-09-24 @ 20:11:44
URL: http://horni.blogg.se/
Postat av: Selma

Det är för lite tid på dygnet för allt man vill.

2010-09-25 @ 07:49:35
URL: http://frunatmaken.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0